14/02/12 17:40

Corporate nieuws

Mobistar hertekent zijn organisatie om zich aan te passen aan zijn 3 strategische prioriteiten: netwerken, diensten, klanten.

Terug naar nieuws index

Mobistar bereidt zich voor op de uitdagingen van de komende jaren en wil gemakkelijker kunnen inspelen op de marktevoluties. Daarom heeft het bedrijf besloten om vanaf 1 maart 2012 zijn organisatie eenvoudiger en efficiënter te maken. “We zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe structuur beter tegemoet zal komen aan de behoeften van onze klanten, terwijl de verantwoordelijkheden van iedereen binnen het bedrijf duidelijker zullen zijn”, verklaart Jean Marc Harion, CEO van Mobistar, die verder onderstreept dat deze evolutie niet gepaard gaat met ontslagen.

Het objectief van de reorganisatie is om de organisatiestructuur beter af te stemmen op de drie grote prioriteiten van het nieuwe strategieplan van Mobistar: de optimalisering van het mobiele netwerk, de ontwikkeling van convergente diensten en de klant de beste klantervaring op de markt bieden.

Er zullen verschillende veranderingen doorgevoerd worden:

Het departement Customer Relationship, onder leiding van Cristina Zanchi, wordt versterkt. De bedoeling is om de teams van dit departement de integrale verantwoordelijkheid te geven over hun interactie met de klant. Met als gevolg een betere en coherentere klantervaring.

In het Commercieel Departement heeft Paul Baeck, Chief Commercial Officer, ervoor gekozen om vanaf begin april de Mobistar-groep te verlaten om elders een nieuwe uitdaging aan te gaan. Mobistar dankt Paul Baeck voor de uitstekende samenwerking en zijn professionalisme van de afgelopen vier jaar.

Het departement Commercial wordt in twee entiteiten opgesplitst: een Business Unit B2B en een departement Sales Channels. Stephane Beauduin, vandaag Chief Marketing Officer, zal vanaf begin april de leiding over de nieuwe Business Unit B2B op zich nemen. Zijn departement zal verantwoordelijk zijn voor de B2B-diensten, de directe verkoop aan bedrijven, B2B-marketing en het M2M-segment (Machine to Machine). Sven Bols zal dan weer aan het hoofd staan van het nieuwe departement Sales Channels, dat verantwoordelijk zal zijn voor de verschillende verkoopkanalen. Met deze reorganisatie wil Mobistar enerzijds zichzelf de middelen geven om zijn groei in de B2B-markt te structureren en te versnellen, en anderzijds de distributienetwerken verder professionaliseren en voorbereiden op de toekomstige evoluties van de Belgische markt.

Het departement ITNO wordt onderverdeeld in een departement Networks, bestuurd door Pascal Koster, en een departement IT. De bedoeling hiervan is om nog meer aandacht te besteden aan de optimalisering van de netwerken en om tegelijk de IT-projecten centraal in de activiteiten van Mobistar te zetten.