Privacy policy

 

In een oogwenk

Wat moet u zeker weten over het privacy beleid van Orange Belgium?

 

  Welke gegevens verwerken we van u?

 

Soort gegevens

Voorbeelden

Identificatiegegevens

Naam, adres, geboortedatum, geslacht, ID-kaartnummer en mailadres (optioneel)

Verbruik- en facturatiegegevens

Gebelde nummers, toestelidentificatie, datum en duur van de oproep en verbruiksgeschiedenis

Lokalisatiegegevens

Deze gegevens worden enkel anoniem gebruikt wat ervoor zorgt dat het niet meer herkenbaar is dat de gegevens van u komen

Financiële gegevens

Betaalgegevens, betaal- of herlaadgeschiedenis

Contact met klantendienst

Telefoongesprekken, mails, social media, contactformulieren

Camerabeelden

Camera’s shops en kantoren

Technische gegevens

Wanneer u onze mobiele of vaste diensten gebruikt, genereren de apparaten technische gegevens. Waaronder de effectieve downloadsnelheid, verbindingsonderbrekingen, infrastructuurstoringen enz. Al deze gegevens worden eveneens bijgehouden.

 

Het volledige overzicht kan u vinden in onze privacy policy.

 

  Waarvoor gebruiken we uw gegevens?


We verwerken de persoonsgegevens van onze klanten voor verschillende doeleinden. Zo hebben we uw gegevens nodig om onder andere te kunnen factureren, aan klantenadministratie te doen, direct marketing, marktonderzoek te verrichten, onze diensten te verbeteren, het netwerk te optimaliseren en fraude op te sporen. We gebruiken en behouden uw gegevens maar zolang nodig is voor het doeleinde waarvoor ze werden verzameld.

We delen uw gegevens ook met de partners waarmee we samenwerken zoals bijvoorbeeld callcenters. We zullen uw gegevens niet doorgeven aan commerciële zakenpartners. Sommige van onze partners bevinden zich buiten Europa, maar hiervoor werden de nodige maatregelen genomen om deze uitwisseling met respect voor uw gegevens te laten plaatsvinden. Ook geven we uw gegevens soms door aan gerechtelijke overheden, maar dit in het kader van wetgeving en op verzoek van deze overheid.

  Wat met het communicatiegeheim?


Ons personeel en onze partners hebben geen toegang tot de inhoud van de communicatie die wordt verzonden over ons netwerk. De inhoud van deze communicatie wordt versleuteld wat ervoor zorgt dat de inhoud ervan geheim blijft. Het personeel en de partners kunnen de inhoud van mails, oproepen of sms’en hierdoor niet bekijken. Op deze manier kan u gerust zijn dat de inhoud van uw communicatie alleen zichtbaar is voor uzelf en de persoon met wie u sms’t, mailt of belt.

De communicatie met de klantendienst kan wel worden opgenomen om de kwaliteit van de verstrekte diensten te meten en te verbeteren. Deze opnames kunnen nadien ook worden gebruikt in eventuele geschillen en worden 3 maanden bewaard.

 

   Hoe worden uw gegevens beschermd?


We hebben de nodige beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd om uw gegevens te beschermen. Deze maatregelen worden nageleefd door ons personeel, maar we eisen dezelfde maatregelen van de partners waar we mee samenwerken.

 

  Wat zijn uw rechten?

U hebt als klant rechten, zoals bijvoorbeeld het recht op toegang tot uw gegevens, het recht om uw gegevens te verbeteren of zich te verzetten tegen het ontvangen van direct marketing.

Om toegang te krijgen tot uw gegevens, moet u een getekende en gedateerde aanvraag samen met een kopie van uw ID-kaart verzenden naar Orange Belgium Juridische Dienst, Bourgetlaan 3, in 1140 Brussel of dezelfde gegevens elektronisch versturen naar privacy.officer@orange.be Orange Belgium heeft een kopie nodig van de ID-kaart om u te kunnen identificeren. Dit zorgt ervoor dat klantengegevens niet in de verkeerde handen terecht komen.

Deze aanvraag is niet nodig om uw gegevens te wijzigen in uw klantenzone.

Uw toestemmingen beheren en uw gegevens verbeteren kan in uw klantenzone.

Orange neemt uw rechten serieus en zorgt ervoor dat u deze rechten op de meest klantvriendelijke manier kan uitoefenen.

 

Waar kan u terecht met vragen?


Met vragen of opmerkingen kan u steeds terecht bij onze Data Protection Officer op volgend mailadres: privacy.officer@orange.be.

Voor al uw commerciële vragen kan u de klantendienst contacteren

Voldoet dit niet, dan kan u altijd terecht bij de Privacy Commissie via https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/.

Uw vragen worden op een confidentiële manier behandeld. Zowel de DPO als de Privacy Commissie hebben een geheimhoudingsplicht.

 

 

Meer informatie


Meer informatie over het privacy beleid van Orange Belgium kan u vinden in onze privacy policy