28/11/12 10:00

Corporate nieuws

Mobistar innoveert opnieuw met ‘Personal check-up’: abonnees krijgen twee keer per jaar tariefplanadvies

Terug naar nieuws index

Brussel, 28 november 2012 – Mobistar biedt vanaf vandaag proactief aan al zijn abonnees om de 6 maand een ‘Personal check up’ aan. Zo genieten de Mobistar-klanten steeds van het aanbod dat het best beantwoordt aan hun behoeften.

In april 2012 deed Mobistar een grootschalig onderzoek naar de behoeften van de consument en naar zijn verwachtingen ten opzichte van hun telecomoperator. Hieruit bleek dat veel consumenten vaak niet weten welk tariefplan ze moeten kiezen en hoe, en hoeveel ze ervoor betalen.

Consumenten willen vooral het voordeligste tariefplan voor hun behoeften en geen verrassingen op hun factuur. Slechts de helft van de Mobistar-klanten is er vandaag van overtuigd dat ze het juiste tariefplan hebben. De andere 50 % denkt er vaak anders over, terecht of juist niet?  Mobistar wil ook de andere
50 % geruststellen over hun tariefplan.

Klanten die bijvoorbeeld nieuwe diensten en toepassingen ontdekken en plots meer mobile data verbruiken hebben er alle belang bij om hun bestaand abonnement aan te passen. Mobistar wil inspelen op deze evoluerende noden van zijn klanten en beoogt hen ook de beste begeleiding hiervoor te bieden. Een persoonlijk advies helpt dan om te bepalen welk tariefplan het beste aan zijn evoluerende behoefte voldoet.  Dit persoonlijk advies of ‘Personal check-up’ van Mobistar, is een gratis dienst waarbij postpaid-klanten om de 6 maand gecontacteerd worden via sms, mail of per telefoon. Mobistar stelt deze klanten mits hun akkoord een analyse van hun gebruiksprofiel voor alsook een voorstel om eventueel te veranderen naar een tariefplan dat beter beantwoordt aan hun geëvolueerd verbruik. De klant kan hier al dan niet op reageren. Als hij ingaat op het voorstel en hij opteert voor een ander tariefplan, dan is het onmiddellijk actief. Abonnees kunnen ook zelf naar de klantendienst bellen via het gratis nummer 5000 om informatie over hun ‘Personal check up’ te ontvangen. En tenslotte kunnen Mobistar-abonnees deze dienst ook via de klantenzone raadplegen.  

Met ‘Personal check up’ herbevestigt Mobistar twee van zijn strategische prioriteiten: het versterken van zijn leiderschap in de mobiele markt en het aanbieden van de beste klantenervaring op de markt.