Brussel, 4 februari 2016 - Vandaag publiceert Mobistar (Euronext Brussels: MOBB) zijn resultaten voor het vierde kwartaal en het volledige jaar 2015. Zij worden gekenmerkt door een toenemend commercieel momentum naar het einde van 2015 toe. Door de vrijgekomen middelen van de voorbije transformatie-inspanningen te herinvesteren, heeft Mobistar een recordaantal mobiele postpaidklanten geworven. Tegelijkertijd werd het opwaarts herziene vooruitzicht van de geherformuleerde 2015 EBITDA gehaald. Mobistar is nu klaar voor de lancering van zijn convergent aanbod. Om haar strategische ambities te ondersteunen, zal Mobistar de merknaam Orange in België aannemen.
Chief Executive Officer van Mobistar, Jean Marc Harion: “Ik ben trots op de team members van Mobistar. Sinds 2013 hebben zij 3 jaar lang met succes aan het transformatieplan gewerkt. We hebben nu een aantal sterke troeven in handen, zodat we de toekomst vol vertrouwen en optimisme tegemoet kunnen zien: we hebben het beste 4G-netwerk, een klantenbestand van hele trouwe abonnees dat maar blijft groeien, en ook als bedrijf zijn we weerbaarder en efficienter geworden. Dit jaar wordt een belangrijk jaar voor ons bedrijf, enerzijds omdat Mobistar zijn 20ste verjaardag als mobiele operator in België viert en anderzijds omdat we een convergente speler worden onder de merknaam Orange. De aanname van de naam Orange is een unieke en mooie kans om onze aanwezigheid op onze markten te versterken en ons te helpen bij onze intrede op de convergente markt, meer bepaald bij de komende lancering van ons kabel TV- en vast internetaanbod voor onze residentiële klanten en onze recente lancering van de nieuwe Pulse-aanbiedingen voor bedrijven. Op de professionele markt zal de naamswijziging ons ook helpen om onze leiderspositie te herbevestigen in het segment van internationale diensten zoals machine-to-machine en Internet of Things”.