01/04/08 10:27

Corporate nieuws

Er zit muziek in Music.ING.be

Terug naar nieuws index

ING België start vandaag een unieke samenwerking met Mobistar en Universal Music. Samen lanceren ze de site music.ING.be, een sterke en unieke muzieksite die open staat voor alle jongeren tussen 12 en 25 jaar.

Music.ING.be met het motto free Account, free Music, free SMS is een directe manier voor ING, Mobistar en Universal Music om hun doelpubliek te benaderen via de muziek.

De drie partners bundelen de voordelen voor de jongeren samen op deze site:

  • de jongere kan bij ING een gratis rekening openen;
  • met de opening van de rekening heeft hij of zij dankzij Universal Music recht op 10 gratis muziekdownloads
  • TempoMusic van Mobistar biedt bovenop de 300 gratis sms'jes bij elke herlaadbeurt binnen de maand een aantal exclusieve voordelen aan.

Via music.ING.be kan de jongere deelnemen aan tweewekelijkse wedstrijden waarbij hij of zij concerttickets, cd's, muziek-dvd's, of merchandising kan winnen en deelnemen aan meet&greets. Daarnaast vinden er vier keer per jaar showcases (exclusieve concerten) plaats, in samenwerking met Mobistar.Dankzij de samenwerking met Mobistar, geniet de jongere bovendien van exclusieve TempoMusic-voordelen. De jonge ING-klant krijgt een gratis simkaart en telkens 5 euro belwaarde gratis bij zijn eerste twee herlaadbeurten. Daarbovenop geniet de klant zes maanden lang van gratis banksaldoconsultaties via de dienst m-banxafe, de perfecte link tussen de gsm en de bankrekening.

Erick Cuvelier, Chief Marketing Officer bij Mobistar: "Mobistar en ING richten zich beiden tot dezelfde jongeren die streven naar zelfstandigheid. Dankzij het partnership bieden we hen een gratis bankrekening & een gratis simkaart waarmee ze een eerste stap naar volwassenheid markeren en vergemakkelijken. Mobistar en ING beantwoorden met interessante producten & speciale voordelen aan de noden van deze doelgroep."

Jean-Pol Boone, Country Manager Digital & Line Extensions bij Universal Music: "Onze samenwerking met ING en Mobistar creëert een product dat zich positioneert als een echte 'must' voor de ontspanning van elke jongere, zonder de essentiële elementen te vergeten die nodig zijn voor zijn actieve leven: de bankrekening en de gsm. Deze samenwerking past in de diversificatiestrategie van de groep, die het onderzoeken van nieuwe businessmodellen sterk aanmoedigt. We mogen trouwens trots zijn: Dit puur Belgische initiatief is een première binnen de groep."

Philippe Wallez, Directeur Marketing van ING wenst hier nog aan toe te voegen dat "music.ING.be een dynamisch, transparant en competitief antwoord biedt op de nieuwe strategie voor de jongeren. Met de oprichting van de site wil ING zich als een bank positioneren die dichter bij deze doelgroep staat door hen via hun interessesfeer te benaderen".