18/11/13 13:54

Corporate nieuws

Durf vergelijken? Neen, blijf vergelijken!

Terug naar nieuws index

Brussel, 17 november 2013 - Mobistar nodigt al haar klanten uit om hun tariefplannen goed te vergelijken met die van de andere operatoren, en vast te stellen dat ze bij Mobistar een tariefplan hebben dat aangepast is aan hun behoeften, aan een competitieve prijs. De oproep “Blijf vergelijken” is een actie van Mobistar in het kader van de campagne “Durf vergelijken” van de FOD Economie, die start op maandag 18 november in een hele reeks gemeenten in ons land.

De FOD Economie lanceert op maandag 18 november de informatiecampagne “Durf vergelijken”, in samenwerking met een hele reeks gemeenten in ons land. Die gemeenten zullen de telecomconsumenten helpen hun gebruikersprofïel in kaart te brengen en de formule te vinden die het best bij dat profiel past. Deze campagne vindt plaats tussen 18 en 29 november 2013.

Naar aanleiding van de campagne “Durf vergelijken” van FOD economie, richt Mobistar zich naar de consumenten met een eigen oproep “Blijf vergelijken”.

Blijf vergelijken, want de prijzen voor mobiele telefonie zijn bij Mobistar voor verschillende gebruiksprofielen bij de laagste van België en zelfs van Europa. Zo bleek in juni uit een studie van Test Aankoop dat een matige gebruiker (twee uur bellen, 150 sms'en en 500 megabyte) het best af is bij Mobistar. En uit een vergelijking van het BIPT bleek dan weer dat de smartphonegebruiker bij Mobistar (300 minuten bellen, onbeperkt sms’en en 1GB dataverbruik) het minst betaalt, in vergelijking met de andere operatoren.

Blijf vergelijken, want Mobistar maakt zijn ‘dier’-tariefplannen voor het einde van het jaar nóg voordeliger: de voorwaarden om levenslang van 20 % korting op de maandelijkse factuur te kunnen genieten, zullen vervallen. Hierdoor profiteren de klanten bij Mobistar altijd automatisch van het laagste tarief, zonder enige contractverplichting of verplichting tot aankoop van andere vast lijn diensten zoals bij sommige andere aanbieders.

Blijf vergelijken, want bij Mobistar heeft de klant sowieso een tariefplan dat aangepast is aan zijn behoeften, én voor een competitieve prijs. Sinds de invoering van de “dier”-tariefplannen heeft maar liefst 88 % van de residentiële postpaidklanten bij Mobistar vandaag een nieuw, voordeliger tariefplan door de afschaffing van een veertigtal oude tariefplannen en de migratie van die klanten naar een nieuw en voordeliger “dier”-tariefplan. Daarnaast heeft Mobistar het “Personal check up”-programma waarin klanten systematisch worden gecontacteerd indien er een tariefplan is dat beter aangepast is aan zijn evoluerende behoeften bvb door het toenemend gebruik van mobiele data.