04/06/12 10:00

Corporate nieuws

Bart De Groote benoemd tot Chief Consumer Marketing Officer van Mobistar

Terug naar nieuws index

Brussel, 4 juni 2012 – Bart De Groote is de nieuwe Chief Consumer Marketing Officer van Mobistar. Hij vervoegde Mobistar al in 1998, waar hij tijdens de laatste jaren alle echelons binnen het marketing departement van het bedrijf beklom. Zijn belangrijkste missie is de groei van Mobistar in de residentiele markt te versnellen.

De raad van bestuur van Mobistar heeft Bart De Groote, 42 jaar, aangewezen als Chief Consumer Marketing Officer van het bedrijf. Hij zal in deze hoedanigheid deel uitmaken van het Executive Committee. Houder van een licentie in toegepaste economische wetenschappen aan de Katholieke Universiteit Leuven en een MBA, behaald aan de University of Chicago Booth School of Business, vervoegde hij Mobistar in 1998 nadat hij zijn carrière was gestart bij J.P.Morgan in het audit departement.

Na de eerste twee jaar bij Mobistar de functie van Business Analist binnen het departement Finance te hebben uitgeoefend, richt Bart De Groote zijn eigen Internet start-up op in 2000.  Het bedrijf, ‘Under the Cork’ genaamd, was toen de belangrijkste e-commerce site in België in de wijnsector. In 2003 beslist hij om terug te keren naar Mobistar, deze keer in het Marketing departement. Sindsdien heeft hij alle verschillende echelons binnen het marketing departement beklommen, telkens met meer verantwoordelijkheden. Benoemd in 2009 tot Directeur Consumer Marketing en Direct Marketing, oefende Bart De Groote de functie van Chief Marketing Officer B2C ad interim al uit sinds 15 maart van dit jaar.

Jean Marc Harion, CEO van Mobistar, is verheugd met de benoeming van Bart De Groote. « Bart beschikt over de ervaring en de competenties die nodig zijn om onze groei te versnellen op de residentiele markt », bevestigt Jean Marc Harion. Bart De Groote heeft de Belgische nationaliteit, is gehuwd en vader van 3 meisjes en is perfect drietalig (Nederlands, Frans, Engels).