famille qui cultive dans le jardin

Onze strategie

logo top employer

De strategie van Orange Belgium is erop gericht een operator van de nieuwe generatie te worden: van uitdager naar een meer structurele speler op de markt.

Onze strategische ambitie voor de komende jaren is om een next generation operator te worden, een belangrijke speler op de markt, duurzaam en geëngageerd. We willen een operator zijn die gedreven wordt door een geherpositioneerd Orange-merk, eersteklas technologische expertise en belangrijke groeifactoren.

Het strategische plan Orange Ahead, gebaseerd op de claim #TheFutureIsOursToMake, streeft naar operationele uitmuntendheid in vier domeinen: focus op de klantervaring, groei, efficiëntie en verantwoordelijkheid.

Focus op de klantervaring

Het is de missie van Orange om zijn klanten te verbinden met wat voor hen het belangrijkst is door elke dag een ongeëvenaarde ervaring te bieden, via verrijkte connectiviteit die hen in staat stelt te genieten van uiterst kwalitatieve en betrouwbare diensten. Om dit doel te bereiken, stelt het strategisch plan als eerste prioriteit om "best in class" te zijn in al zijn kernactiviteiten.

Terwijl het Orange-merk zich zal richten op convergentie, verrijkte content en gezinnen, richt hey! zich meer op mobiel met een sterke waardepropositie gebaseerd op 4 pijlers: 100% digitaal, lage impact, genereus en evolutief.

Op de B2B-markt, waar de convergentie steeds belangrijker wordt, ondersteunt Orange Belgium de transformatie van zijn klanten door nieuwe manieren van werken aan te bieden en technologie ten dienste te stellen van hun transformatieprojecten, dankzij de lancering van nieuwe innovatieve diensten. Het bedrijf werkt ook aan een versterkte ontwikkeling van BKM en een groeiende samenwerking met andere filialen uit de Orange Group, zoals Orange Cyberdefense, om klanten een compleet dienstenaanbod aan te bieden.

logo top employer

Groei

logo top employer

Trouw aan het DNA van het Orange-merk, versnelt Orange Belgium zijn groei door de uitmuntendheid van zijn netwerken te combineren met een segmentatie die inspeelt op specifieke markt- en regionale kenmerken, en verantwoorde innovatie. Voortbouwend op de expertise van de Orange Group vindt de operator ook zijn business opnieuw uit door meer connectiviteit aan te bieden dankzij zijn multi-gigabit breedbandinfrastructuren.

Meer in het algemeen kiest Orange Belgium voor een gesegmenteerde aanpak om tegemoet te komen aan de behoeften van zijn klanten in alle marktsegmenten: Orange, het meer premium merk, richt zich op het topsegment van de markt met een portefeuille van aanbiedingen verrijkt met diensten met toegevoegde waarde, terwijl hey! een uitstekend alternatief biedt voor de meest digitaalvaardige klanten. De operator behoudt zijn rol en ambitie als nationale operator, maar is vastbesloten om nauwer samen te werken met de regio's, rekening houdend met hun specifieke sociodemografische, culturele, territoriale en politieke kenmerken.

Efficiëntie

Om een optimale kwaliteit van de dienstverlening te garanderen, is het essentieel om hoge kwaliteitsnormen te stellen aan de manier waarop Orange Belgium werkt, zowel op het vlak van zijn medewerkers, zijn tools als zijn partners. Een operationele efficiëntie van topniveau zal het bedrijf in staat stellen nog doeltreffender, wendbaarder en duurzamer te zijn.

Om de merkbelofte verder te ondersteunen, zal Orange Belgium state-of-the-art technologieën gebruiken om incidenten op termijn structureel te voorkomen en te verminderen en de efficiëntie stroomopwaarts te verhogen door nauwere partnerschappen met zijn leveranciers.

Het versterken van de efficiëntie van Orange zal ook versneld worden door

  1. de transformatie van IT en netwerken
  2. data en AI centraal te stellen in het innovatiemodel om zo een heruitgevonden klantervaring aan te bieden
  3. slimmere netwerken en een betere operationele efficiëntie
  4. de innovatieve kracht van de Orange Group.
logo top employer

Verantwoordelijkheid

logo top employer

Orange is een verantwoorde operator, toegewijd aan zijn werknemers, klanten en de maatschappij in zijn geheel, samen bouwend aan de maatschappij van morgen.

Er kan geen sprake zijn van economische prestaties zonder sociale en ecologische voorbeeldfunctie. Technologische vooruitgang zal niet sociaal aanvaardbaar zijn als ze niet voor iedereen toegankelijk is; in dit opzicht is digitale inclusie een belangrijk onderdeel van Oranges engagement voor de maatschappij. Maar Orange Belgium streeft er ook naar om zijn impact op het milieu te verminderen door hard te werken aan de CO2-uitstoot (het bedrijf is al CO2-neutraal voor zijn activiteiten & mobiliteit), het energieverbruik, de vermindering van afval,... en de promotie van duurzame praktijken op de markt, zoals blijkt uit de lancering van simkaarten gemaakt van volledig gerecycleerd plastic of het programma dat verschillende initiatieven bundelt: Re, voor Reparatie, Refurbished, Recyclage en Retour (ook bekend als het zeer succesvolle BuyBack-programma).