10/05/16 12:30

Corporate nieuws

Orange verbindt mensen met wat hen dierbaar is

Terug naar nieuws index

Sinds het 20 jaar geleden werd opgericht, heeft Mobistar voor een ware revolutie en democratisering van de mobiele markt in België gezorgd. Zo was Mobistar bijvoorbeeld de eerste operator die prepaidkaarten aanbood, een 4G-netwerk uitbouwde en onlangs een alternatief tv- en internetaanbod op het kabelnetwerk lanceerde.

Vandaag maakt Mobistar definitief plaats voor Orange. Door die verandering kan het bedrijf zijn revolutionaire en democratiserende rol op de telecommunicatiemarkt blijven spelen.

Orange beschouwt het als zijn opdracht om altijd en overal aanwezig te zijn om mensen te verbinden met wat hen dierbaar is en hen elke dag opnieuw een unieke ervaring te laten beleven.

We vertrekken altijd vanuit de behoeften en verwachtingen van onze klanten. Daarom luisteren we eerst naar hen, om dan samen te bouwen aan oplossingen die echt tegemoet komen aan hun noden. Orange wil een betrouwbare speler zijn, die nuttig is in het leven van iedereen, door nog dichter bij de mensen te staan en te focussen op wat belangrijk is voor hen.

Het merk Orange versterkt de positie als convergente operator, zowel voor de residentiële markt als die van professionals en bedrijven, door vaste en mobiele tv-diensten aan te bieden.

Orange België is ambitieus en wil met name op 4 vlakken actief zijn:

  1. Een convergent aanbod bieden

  2. Innovatieve mobiele en vaste diensten aanbieden

  3. Klanten een unieke ervaring laten beleven

  4. Maatschappelijk verantwoord ondernemen

De intrede van Orange op de markt brengt voor de klanten ook een heel aantal nieuwigheden met zich mee.

Orange Internet en TV: overal en voor iedereen

Het internet- en televisieaanbod werd gelanceerd in maart en is nu in het hele land verkrijgbaar. 98% van de huishoudens kan vanaf nu genieten van alle voordelen van het aanbod. Bovendien wordt Orange Internet en TV vanaf juni ook beschikbaar voor wie voorheen nog geen klant was bij Orange. Alle Belgen in de geopende zones kunnen vanaf dan profiteren van het convergente aanbod van Orange en erop intekenen meteen wanneer ze een mobiel abonnement nemen en dus klant worden van Orange. Vanaf juni komen er ook 6 nieuwe kanalen (waaronder Disney XD) en een Orange TV app bij, om de decoder te bedienen met een smartphone of tablet.

Orange stelt ook een vernieuwd aanbod van convergente diensten voor bedrijven voor: een flexibele combinatie van mobiele en vaste diensten voor kmo’s, Orange Shape & Fix; en een gamma dat uitgebreid wordt met de diensten Shape Corporate & Fix Corporate voor grote bedrijven.

Orange innoveert op het vlak van mobiliteit

99% van de Belgen heeft intussen toegang tot het 4G netwerk van Orange en de investeringen in het netwerk gaan door, want op 1 juni zal Orange zijn 4G+-netwerk openstellen. 4G+ biedt downloadsnelheden aan die dubbel zo hoog liggen als bij het 4G-netwerk. Bovendien begint Orange ook al met de voorbereidingen voor een 5G-netwerk.

Smartphones zijn niet meer weg te denken uit het persoonlijk en professioneel leven en daarom engageert Orange zich om klanten hun smartphone te laten blijven gebruiken, ook bij een ongeval, panne of lege batterij. Vanaf vandaag vult Orange zijn gamma aan met “nooit zonder mijn smartphone”-diensten dankzij Orange Buyback, waarmee een smartphone kan worden vervangen aan de beste marktprijs, Orange Insurance, voor verzekering tegen diefstal, en Orange Powerbar, om je batterij overal op te laden.

Orange gebruikt de kracht van zijn 4G/4G+-netwerk om een volledig gamma WiFi 4G-routers te lanceren om altijd en overal te kunnen connecteren met WiFi-internet: thuis, onderweg of in de wagen met: Flybox, Airbox en Airbox Auto.

App Orange Radio voor iedereen beschikbaar

Dankzij een partnerschap met de Belgische startup Radionomy krijgt iedereen toegang tot de Orange Radio app. Met de app kan je meer dan 20.000 nationale en internationale radio’s en 5.000 podcasts gratis op je smartphone beluisteren.

Orange Fab

En dankzij de samenwerking met de incubator voor start-ups, Co.Station, wordt ook het globaal netwerk ‘Orange Fab’ geïntegreerd, de start-ups gelinkt aan de groep Orange. Orange Fab is sinds 2013 actief op 4 continenten.

Een unieke Orange ervaring

De hele zomer lang geen roamingkosten voor Orangeklanten

Sinds 30 april zijn de roamingkosten in de hele Europese Unie gedaald, wat nieuwe perspectieven biedt voor iedereen die reist of dicht bij de grens woont. Orange gaat nog veel verder en laat zijn particuliere abonnementsklanten in heel Europa bellen, surfen en sms’en zonder bijkomende kosten van 1 juni tot 31 augustus 2016.

Professionele Traveller Passen

Voor de professionele roaming-klanten wordt het gamma Traveller Passen uitgebreid met een Europe Traveller Pass, die nog meer mobiele data volume bevat en de nieuwe World Traveller Pass, geldig overal ter wereld.

Orange Thank You beloont trouwe klanten

Orange vraagt niet aan zijn klanten om zich te engageren, integendeel, Orange zelf engageert zich ten opzichte van zijn klanten en beloont hen voor hun trouw. Het Orange Thank You getrouwheidsprogramma beloont klanten regelmatig met verrassingen, filmtickets en exclusieve evenementen. Nu woensdag 11 mei zijn de 5.000 trouwste Orange klanten uitgenodigd op een exclusief concert van Hooverphonic.

Orange partner van UEFA EURO 2016TM

Als officiële partner van UEFA EURO 2016TM in Frankrijk gaat Orange meer dan 1.000 klanten uitnodigen voor verschillende EK-wedstrijden. Daarbovenop heeft Orange een exclusief partnerschap afgesloten met Kevin De Bruyne. Binnenkort zullen er samen met hem speciale acties georganiseerd worden ter voorbereiding van de competitie.

Trouwens, alle winkels, websites en ook de mobiele app waarmee het verbruik kan opgevolgd worden, tot de factuur toe… alles zal voortaan Orange heten. De Orange Smart Store, waarvan vandaag de eerste in België geopend wordt, vertaalt de absolute prioriteit die Orange aan zijn klanten geeft: de winkel is volledig georiënteerd in functie van het universum van de klanten, in functie van wat voor hen belangrijk is: thuis, op het werk en onderweg.

De naam van het netwerk, die te zien is op het scherm van mobiele telefoons, verandert ook en wordt “Orange B”. Afhankelijk van het model van de telefoon zal die verandering de komende dagen automatisch gebeuren, of bij het heropstarten van het toestel.

Orange, een maatschappelijk verantwoordelijke speler

Meer dan ooit blijft Orange een maatschappelijk verantwoorde operator, één die er wil zijn voor alle Belgen. Op 20 jaar tijd heeft Orange meer dan 2.800 banen gecreëerd en elk jaar komen daar nog een honderdtal bij. Sinds 2012 heeft Orange ook het certificaat Top Employer. Sinds het bedrijf actief is in België heeft Orange meer dan 3,8 miljard euro geïnvesteerd, waarvan 600 miljoen in het netwerk in de voorbije 3 jaar. Mobistar draagt vanaf vandaag de naam van zijn hoofdaandeelhouder, de Europese groep Orange, maar blijft een Belgisch bedrijf dat op de Brusselse beurs genoteerd staat.

Orange is ook een ecologisch verantwoorde operator. De mobiele activiteiten zijn klimaatneutraal: bellen, sms’en of surfen op internet met Orange zorgt voor geen enkele CO2-uitstoot in de atmosfeer.

Orange stelt zijn knowhow ten dienste van burgers en instellingen: in Brussel via de publiek-private samenwerking in IRISNet, in Vlaanderen via de diensten die het bedrijf voor de Vlaamse Overheid levert, in Bergen of Antwerpen, via big-datadiensten waarmee bijvoorbeeld de veiligheid tijdens grote evenementen verhoogd wordt.

Onlangs heeft Orange beslist om de identificatie van prepaidkaarten verplicht te maken tegen de zomer, zonder te wachten op de publicatie van de wet daarover. Orange zal ook de eerste operator zijn die een winkel opent in Molenbeek.

Om zijn intrede op de Belgische markt te onderstrepen en zijn klanten te informeren, lanceert Orange nu dinsdag 10 mei een communicatiecampagne.

https://www.youtube.com/watch?v=YLDMq4Z_C0o