05/12/16 15:00

Corporate nieuws

Orange rolt identificatieproces voor prepaidklanten uit in al zijn shops en op orange.be

Terug naar nieuws index

Vanaf dit najaar zal het voor prepaidklanten wettelijk verplicht zijn om zich te identificeren. Daarom kondigt Orange vandaag aan over het ganse land een identificatieproces te zullen uitrollen voor alle nieuwe en bestaande prepaidklanten in alle Orange-shops en op de website www.orange.be/nl/identificatie. Vanaf vandaag kunnen nieuwe prepaidklanten zich vrijwillig registreren wanneer ze een herlaadkaart kopen in een Orange-shop. Bestaande prepaidklanten kunnen zich indien gewenst online registreren. Zodra het Koninklijk Besluit daadwerkelijk van kracht wordt, zal Orange dit proces verplicht maken.

Landelijke uitrol na geslaagde testperiode

Zoals eerder aangekondigd nam Orange het voortouw en ontwikkelde het verschillende identificatieprocessen voor prepaidklanten in zijn verkooppunten nadat de regering haar wil had uitgesproken om zo'n registratie verplicht te maken. In de zomer van 2016 was Orange klaar met de ontwikkeling van zijn registratieproces in de Orange-shops en op www.orange.be/nl/identificatie en van augustus tot oktober liep een testfase in meerdere Orange-shops en op de website. Omdat het Koninklijk Besluit nog niet van kracht was, handelde Orange proactief en vroeg het nieuwe prepaidklanten zich te identificeren bij de aankoop van een herlaadkaart in een Orange-shop. De online registratietool werd enkele weken getest. Afgaand op de positieve testresultaten besliste Orange om het registratieproces al vroeger uit te rollen in alle Orange-shops in België.

Bestaande prepaidklanten kunnen zich ook vrijwillig registreren op www.orange.be/nl/identificatie. De klant heeft daarvoor zijn eID, een eID-lezer en zijn pincode nodig.

Cristina Zanchi, Chief Consumer Officer: “Alle klanten die nu een herlaadkaart kopen bij Orange krijgen het voorstel om zichzelf te identificeren in onze shop of op onze website. Onze methodes zijn de eenvoud zelve, zowel voor de klant als voor onze salesmanagers en de verkooppunten. We gebruiken alle technische en organisatorische middelen om onze prepaidklanten te identificeren. We pushen onszelf om de beste te worden op het vlak van veilige en betrouwbare identificatieprocessen voor prepaidklanten.”

Zodra het Koninklijk Besluit daadwerkelijk van kracht wordt, zal Orange prepaididentificatie verplicht maken. De verzamelde gegevens van prepaidklanten worden verwerkt volledig in lijn met de regels en bepalingen van de Privacycommissie.