16/07/21 18:23

Corporate nieuws

Orange Belgium lanceert #SamenSolidair en vormt zijn meer dan 100 shops om tot inzamelpunten voor spullen voor families in nood

Terug naar nieuws index

De zware overstromingen verstoren het leven van veel Belgische burgers. Als een verantwoordelijke operator wil Orange Belgium zijn steentje bijdragen om niet alleen de connectiviteit in de getroffen gebieden te behouden (en te herstellen waar nodig), maar ook om de gezinnen in nood te helpen. Daarom maakt Orange Belgium vanaf morgen 17/07/2021 van zijn meer dan100 shops inzamelpunten waar iedereen spullen kan achterlaten om de mensen te helpen die hun huis verloren.

De klanten die getroffen werden door de hevige regenval krijgen ook 5GB mobiele data om hen te helpen alle praktische zaken te regelen voor de heropbouw van hun huizen en het contacteren van hun vrienden en familie.

Orange-shops worden inzamelpunten om de families in nood te helpen #SamenSolidair

Als kritieke dienstverlener tilt Orange Belgium zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid naar een hoger niveau met zinvolle initiatieven om zijn klanten, en de Belgische burgers in het algemeen, die getroffen werden door de overstromingen, te helpen. Naast de telco-ondersteuning die Orange Belgium uiteraard biedt om klanten te helpen met hun beschadigde toestellen en afgesloten diensten als gevolg van de stroomonderbrekingen en overstromingen, kunnen mensen uit het hele land vanaf zaterdag 17/07 in elke Orange-shop de meest noodzakelijke artikelen langsbrengen: dekens, kleding, toiletartikelen, maar ook babybenodigdheden en dierenvoeding. Daarna worden deze spullen naar lokale organisaties gebracht die de gezinnen in nood helpen.

Orange Belgium geeft dezelfde materiële steun aan zijn medewerkers die zware schade ondervonden door de overstromingen.

De getroffen klanten krijgen ook 5GB extra mobiele data. Zij zullen een SMS ontvangen en zullen dan hun 5GB kunnen inwisselen via hun MyOrange-applicatie en dat voor 1 augustus. Er is geen andere actie vereist en het is niet nodig om de klantendienst te bellen.

Christophe Dujardin, Chief Consumer Officer van Orange Belgium, licht toe: "Het is onze rol om mensen te helpen verbonden te blijven in deze moeilijke tijden. Maar we voelden de nood om een stap verder te gaan, door gratis extra data te schenken aan onze getroffen klanten, maar ook door creatieve vormen van specifieke hulp te ondersteunen. #SamenSolidair is daar een mooi voorbeeld van."

De technici van Orange Belgium werken 24/7 om de connectiviteit te behouden (en te herstellen)

De mobiele en vaste netwerken van Orange Belgium zijn gedeeltelijk getroffen, met name in de regio's Luik en Verviers en in de gemeenten Eupen, Raeren, Rochefort en Marche-en-Famenne. De prioriteit is de situatie te stabiliseren en de diensten zo snel mogelijk te herstellen, gezien de moeilijke omstandigheden die zowel door de stroomonderbrekingen als door de overstromingen zijn veroorzaakt. Wanneer de infrastructuur toegankelijk is, zijn technische teams ter plaatse om te proberen de situatie te herstellen. Afspraken met technici en de opening van sommige Orange-shops kunnen ook worden beïnvloed. Alle Orange-winkelvertegenwoordigers in het getroffen gebied zijn veilig en gezond. Orange Belgium volgt de situatie op de voet, in samenwerking met het BIPT en het Federaal Crisiscentrum, en zijn technici staan dag en nacht paraat om indien nodig de diensten te herstellen.