Brussel, 10 januari 2014 - Mobistar reorganiseert zijn executive committee en legt daarbij nog meer de nadruk op de klant en de dienstverlening. Cristina Zanchi, die tot nu toe Chief Customer Relationship Officer was, wordt benoemd tot Chief Consumer Officer. Daarnaast heeft de raad van bestuur Alain Ovyn benoemd tot Chief Customer Service Officer. Hun missie bestaat erin de relatie van Mobistar met zijn klanten nog verder te verbeteren.
Cristina Zanchi heeft uitgebreide ervaring op het vlak van "customer loyalty" en "customer relationship management", die ze ten volle zal gebruiken in haar nieuwe uitdaging. Alain Ovyn heeft een jarenlange ervaring in het begeleiden van klanten, mensen en processen en is gedreven in het verenigen van mensen rond een gemeenschappelijk doel.
Mobistar past zijn managementstructuur aan om het hoofd te bieden aan de uitdagingen van een steeds meer competitieve telecommunicatiemarkt. Mobistar wil sneller kunnen reageren op de verwachtingen en de noden van zijn klanten, die alsmaar veeleisender worden. De nieuwe aanpak van de ’Consumer business unit’ van Mobistar is erop gericht de klant in het midden van alle activiteiten te zetten en alle informatie over klantenervaringen te centraliseren teneinde hen nog beter te kunnen dienen. Mobistar wil dat zijn klanten nog meer reden hebben om naar Mobistar te komen en er te blijven.
Dankzij deze wijziging van de managementstructuur is de hele waardenketen vertegenwoordigd in het Executive Comittee, dat de bedrijfsprocessen hertekende ten voordele van de klant.
Cristina Zanchi: “Innovatie draait niet alleen rond producten maar ook rond het verbeteren van de algemene klantenervaring. Innovatie is begrijpen wat klanten echt belangrijk vinden. Aangezien de markt veeleisender is en minder tolerant, is het belangrijk om te kapitaliseren op wat we geleerd hebben over het gedrag van onze klanten in de afgelopen drie jaar. Dit wordt de basis van onze consumentenstrategie voor de toekomst.”
“Na de netwerkinvesteringen, het hertekenen van het beheer van onze klantenrelatie en de vermindering van onze kostenstructuur, zet Mobistar een nieuwe stap in zijn transformatieprogramma. De herschikking van ons management team illustreert onze wil om onze strategische plannen uit te voeren met de klant in het centrum van de beslissingen” zegt Jean Marc Harion, CEO van Mobistar.