Tot 28% prijsdaling met Mobistar Traveller Advantage
Brussel, 9 juni 2006 - Op 15 juni 2006 lanceert Mobistar Traveller Advantage, een nieuw roamingforfait waardoor de klant kan genieten van prijsdalingen tot 28% op zijn gesprekken in het buitenland. Daarnaast stuurt Mobistar onbeantwoorde gesprekken in het buitenland gratis naar de Voice Mail service in België, wat voor de klant een extra significante kostenbesparing op zijn roamingfactuur oplevert. Deze nieuwe initiatieven kaderen in een continu streven van Mobistar naar het verlagen en het vereenvoudigen van de roamingtarieven.
Mobistar introduceert de Traveller Advantage roamingforfaits, een voordelenpakket voor gesprekken in het buitenland voor residentiële en professionele postpaid-klanten. Particuliere klanten, zelfstandigen en vrije beroepen genieten dankzij het roamingforfait van een prijsdaling van 25%. Ze betalen 20 euro per maand voor het forfait en ontvangen in ruil hiervoor een beltegoed van 26,7 euro - waarbij het aantal belminuten afhankelijk is van de geografische zone waarin ze zich bevinden - én 10 minuten gratis voor inkomende gesprekken in het buitenland, ongeacht de zone. De klant kan op die manier zijn kosten in het buitenland beter controleren. Traveller Advantage kan worden geactiveerd via de Mobistar website of via de klantendienst.
Voor de bedrijven heeft Mobistar eveneens roamingforfaits ontwikkeld, 3 Traveller Advantage forfaits in functie van de behoeften. Traveller Advantage levert voor de professionele klanten een prijsdaling van 28% op.
Met Free Voice Mail Deposit overal ter wereld brengt Mobistar nog meer goed nieuws voor haar klanten. Sinds 1 juni betaalt de klant in het buitenland niets meer wanneer een oproep naar de Voice Mail wordt afgeleid omdat hij onbereikbaar is of in gesprek. De klant bespaart hierdoor niet alleen op zijn roamingfactuur, maar is bovendien niet meer genoodzaakt om zijn gsm thuis te laten of af te zetten om zijn gsm-kosten te drukken. Dankzij deze service is de klant beter bereikbaar in het buitenland, heeft hij een betere controle over zijn gsm-gebruik en kan hij zijn kosten beter onder controle houden.
"Roaming is een complexe materie. Sinds enkele jaren proberen wij de roamingtarieven te vereenvoudigen en het systeem transparanter te maken voor onze klanten. Daarom hebben we in 2004 de wereldkaart opgedeeld in vijf zones, met per zone eenzelfde vast tarief, ongeacht de operator waarmee onze klant in het buitenland belt. In juni 2005 hebben we het raadplegen van de klantendienst vanuit het buitenland ook gratis gemaakt. Zo kunnen alle Mobistar-postpaidklanten zich via het verkort nummer 5000 (prepaidklanten via het nummer 5100) informeren over de plaatselijke roamingtarieven. Het introduceren van de Traveller Advantage roamingforfaits en Free Voice Mail Deposit is een nieuwe stap in dit proces, waarbij de klant een grotere controle verwerft over zijn uitgaven en geniet van zeer voordelige tarieven. Oproepen ontvangen zijn gratis binnen je forfait en als je niet bereikbaar bent, dan kan men gratis een berichtje nalaten op je voicemail dankzij Free Voice Mail Deposit" aldus Chris Van Roey, Chief Communication Officer van Mobistar.