29/04/08 10:35

Corporate nieuws

Mobistar, Universal Music & ING gaan op zoek naar de beste nieuwe dj/muziekproducer via www.tempomusic.be

Terug naar nieuws index
Mobistar lanceert in samenwerking met Universal Music, via hun gezamenlijke telecomproduct TempoMusic, een onlinewedstrijd voor muziektalent. ING is de derde partner die deze wedstrijd financieel en inhoudelijk ondersteunt. Kandidaat-dj's en muziekproducers kunnen zich aanmelden op www.tempomusic.be. De winnaar, die wordt gekozen door een professionele en publieksjury, krijgt het eerste mobiele platencontract aangeboden, en ziet zijn/haar winnende track massaal verspreid worden via mobiele en digitale distributie.

De mobiele telefoon staat meer en meer centraal in de leefwereld van jongeren: muziek beluisteren, podcasts downloaden, foto's en filmpjes maken voor de eigen weblog, etc. Als eerste mobiele operator in België pakt Mobistar uit met een talentenjacht die openstaat voor alle muziekfans die op zoek zijn naar weerklank. Amateur-dj, semi-professionele producer, nog net niet ontdekt talent ... kortom iedereen die nog niet vast aan een label verbonden is, krijgt hier een kans om gehoord te worden.

"Voor de internationale allure, werft ook VOX mobile uit Luxemburg nieuw talent via hun jongerenproduct, VOX music."

Kandidaten kunnen zich tot 14 juli 2008 melden op www.tempomusic.be en kiezen tussen twee categorieën: beste dj en beste producer.

In de eerste juryronde beslist het publiek wie naar de finale gaat. De kandidaat met de meeste stemmen in deze ronde wint de ING Public's Favourite Award. Hij of zij kiest zelf in welke hippe club in Europa dit, samen met drie vrienden, gevierd wordt. Deze party wordt aangeboden door ING. In de finaleronde beslist een professionele vakjury welke producer de eerste 'Mobile Music Deal' op zak steekt!

In de jury zetelen Nina De Man (trendwatcher & presentatrice van Switch! op Studio Brussel), Sam Hellemans (Artist & repertoire manager bij ARS/Universal) en Ben Double M (presentator/producer bij NRJ).

De beste producer wint een digitaal contract bij Universal Music, hij of zij kan zijn of haar winnende track op digitale media en alle TempoMusic-telefoons en ver daarbuiten verspreiden. Hij of zij krijgt professionele begeleiding en steun.

De beste dj wint airplay van zijn/haar mix op TempoMusicStation, het radiostation van TempoMusic, professionele masterclasses en begeleiding, én een speelkans als opening act voor een wereldberoemde dj uit de Universal-rangen (Martin Solveig, Fedde le Grand, "¦).

De wedstrijd geniet verder de steun van Studio Brusssel, NRJ, Poppunt, ESF Academix, Mixfactor en tal van DJ organisaties.

Er is een live slot event voorzien in het vierde kwartaal van dit jaar waar Mobistar, Universal Music en ING een avondvullend programma opzetten (dj-optredens van de finalisten, aanwezigheid jury, een Universal-star,... prijsuitreiking van de awards/Mobile Music Deal zelf & de Renault Twingo TempoMusic als hoofdprijs voor één van de stemmende deelnemers).

De organisatie van deze onlinewedstrijd voor dj's en producers is een logische stap in de visie van Mobistar waarin de belevingswereld van jongeren meer en meer gefocust wordt rond hun mobiele telefoon. Muziek beluisteren en downloaden via een gsm, radio op gsm beluisteren "¦ het is voor jongeren de normaalste zaak van de wereld. Mobistar lanceerde in februari 2006 als eerste operator in België een herlaadbare kaart die mobiele telefonie, muziek en multimedia combineert. Twee jaar later telt TempoMusic, het partnership met Universal Music, meer dan 550.000 klanten.