Na de BlackBerry®-Enterprise Edition en de BlackBerry®-Internet Edition voor de businessmarkt lanceert Mobistar nu ook een BlackBerry-oplossing voor zijn prepaidklanten. Meer en meer residentiële klanten kopen vandaag een smartphone en maken gebruik van mail en surfdiensten via het mobiele datanetwerk van Mobistar. Met dit BlackBerry-aanbod kunnen de Mobistar-prepaidklanten nu altijd en overal gebruik maken van de mail- en de chatservice, mobiel surfen en hebben ze toegang tot de BlackBerry App World™, met meer dan 35.000 mobiele applicaties speciaal ontwikkeld voor BlackBerry-smartphones. Het paradepaardje van deze prepaidoptie is BlackBerry®-messenger (BBM™), één van de grootste sociale netwerken met meer dan 45 miljoen gebruikers. De Mobistar-klanten kunnen hiermee onbeperkt chatten met alle BlackBerry-vrienden, ook in het buitenland en ook met niet Mobistar-BlackBerry-smartphonegebruikers.
Alle Tempo-klanten kunnen de BlackBerry®-optie activeren door ‘BB’ te sturen naar 8079 of via de code #123# (kies 2: herlaadopties, kies 4: mobiel internet” en kies 4: BlackBerry® prepaid edition). De optie is 31 dagen geldig en als ze niet wordt herladen, stopt de dienst. De klant ontvangt een verwittiging wanneer de 100MB opgebruikt zijn of als de 31 dagen verstreken zijn. Daarna kan de klant opnieuw herladen voor 31 dagen of 100MB voor 7€. De eerste activering voor 31 januari 2012 is gratis.
Mobistar bevestigt met de lancering van deze dienst zijn ambitie om mobiele data nog toegankelijker te maken voor al zijn klanten.