14/02/07 10:40

Commercieel nieuws

Mobistar innoveert opnieuw telecommarkt : Mobistar AtHome maakt vaste telefoon overbodig

Terug naar nieuws index

Brussel, 14 februari 2007 - Mobistar lanceert op 19 maart 2007 Mobistar AtHome waarmee de mobiele operator de concurrentie aangaat met vastetelefoniespelers op de residentiële markt. Mobistar AtHome maakt van thuis uit bellen met een gsm naar vaste lijnen in binnen- en buitenland goedkoper dan met een vast toestel. Klanten hebben dus geen vaste lijn meer nodig en genieten van een beter gebruikscomfort.

Het grote commerciële succes van technologische apparatuur (gsm, iPod, BlackBerry, ...) bewijst dat onze samenleving steeds mobieler wordt. Uit marktonderzoek blijkt dat 65 % van de Belgen thuis nog een vaste lijn heeft. Ze behouden hun vaste lijn om goedkoper te bellen naar vaste nummers in binnen- en buitenland en/of voor hun internetaansluiting. Maar, 63 % wil liever 'mobile only' zijn. Mobistar beschikt hier over een groot potentieel. Een innoverend competitief aanbod met een maximaal gebruikscomfort voor de klanten is dus aangewezen om dit potentieel te gebruiken.

In de residentiële markt kiest Mobistar resoluut voor de substitutiestrategie met de lancering van Mobistar AtHome. Mobistar AtHome is het perfecte antwoord op de vervanging van vast door mobiel in de residentiële markt.

Mobistar-klanten die intekenen voor deze optie bellen voor slechts 10 euro per maand thuis 40 uur met hun gsm naar alle vaste lijnen in België en tegen een voordelig internationaal tarief naar het buitenland (0,15 euro/min). Mobile-to-fix-oproepen worden thuis dus een stuk goedkoper. De lokalisatie van de klant thuis gebeurt aan de hand van Cell-ID van de dichtstbijzijnde gsm-antenne.

Klanten die kiezen voor deze formule sparen elke maand de abonnementskosten voor hun vaste lijn uit en hebben het comfort van één toestel, één adresboek, één factuur en één klantendienst. Voor die klanten die internet wensen zonder vaste lijn is er Mobistar ADSL Connect.

In een competitieve markt met een huidige gsm-penetratie van 89 % kiest Mobistar dus om een concurrentieverhogende strategie te voeren. Met Mobistar AtHome wil Mobistar de gemonopoliseerde markt van de vaste telefonie doorbreken. Ook de consument heeft hier baat bij. Hij geniet immers van een steeds innovatiever en buitengewoon concurrentieel aanbod.