24/02/14 09:11

Corporate nieuws

Klant tevreden met opgewaardeerd Mobistar-netwerk

Terug naar nieuws index

Brussel, 23 februari 2014 -Meer dan negen op de tien Mobistar-klanten is tevreden met het netwerk. Dat blijkt uit een onderzoek van iVOX in opdracht van de telecomoperator Mobistar. Die grote tevredenheid is het resultaat van de zware investeringsronde die het bedrijf het laatste jaar doorvoerde. Mobistar investeerde massaal in de verbetering van zijn netwerk. Omdat Mobistar wil blijven werken aan haar netwerkkwaliteit, start vandaag ook de FastForward Mobile Trip, waarbij twee Mobistar-gebruikers een hele week lang op verschillende plaatsen in België de kwaliteit van het netwerk testen.

Het onderzoeksbureau iVOX voerde in opdracht van Mobistar onlangs een onderzoek uit naar de perceptie van de netwerkkwaliteit. De telecomoperator ondervroeg 1500 Belgen uit Brussel, Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Henegouwen en Luxemburg. Uit de resultaten van de studie blijkt dat gemiddeld 93% van de Mobistar-gebruikers in deze regio’s tevreden tot zeer tevreden is over het Mobistar-netwerk. De percentages verschillen licht per regio. Zo meet men in Brussel een klantentevredenheid van 90%, terwijl dat in Vlaanderen 93% is en in Wallonië 95%. Die lagere tevredenheid in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is te wijten aan de nieuwe stralingsnorm 3v/m die daar van kracht is. Klanten die verbetering merken ervaren dit vooral een op vlak van binnenshuis bellen, berichten versturen en ontvangen, de kwaliteit van mobiel internet en bellen onderweg, op bus, tram of trein.

Investeringen

Deze resultaten zijn het gevolg van de recente grootschalige investeringen van Mobistar in de technische verbeteringen van zijn netwerk. Concreet heeft het bedrijf vooral geïnvesteerd in de verbetering van zijn ‘deep indoor’ dekking voor stem- en dataverkeer. Deze verbeteringen zijn het resultaat van een snellere transmissie en een hele reeks nieuwe en vernieuwde antennes met uitgebreide radiofrequenties. Bovendien heeft Mobistar als enige telecomoperator in België de High Definition Voice-technologie in het netwerk verder uitgerold, waardoor gesprekken glashelder klinken.

FastForward-Tour

Vanaf vandaag, zondag 23 februari, zet Mobistar zijn netwerk in de kijker. Twee Mobistar-klanten zullen een hele week lang de kwaliteit van het netwerk testen tijdens de FastForward Mobile Trip. Met een mobilhome trekken ze door het hele land om op verschillende plaatsen de kwaliteit van het netwerk te testen, zowel in rurale als stedelijke gebieden. Het traject van de FastForward Mobile Trip gaat langs Mons, Francorchamps, Antwerpen, Oostende en Opglabbeek. Tijdens die trip staat er hen een hele reeks uitdagingen te wachten om de kwaliteit van het netwerk te testen, zoals ‘skydiven’ en een ‘hide and seek challenge’.

Mobistar wil aan de hand van de ervaringen tijdens de FastForward Mobile Trip een goed beeld krijgen van verschillende elementen van het netwerk, zoals bijvoorbeeld de upload- en downloadsnelheid, de geluidskwaliteit van telefoongesprekken en de dekking van het netwerk.

Met die actie wil Mobistar ook alle andere klanten oproepen om het netwerk te evalueren en hun ervaringen online te delen via www.mobistar.be/ffwd. Handig is ook de geografische kaart, waarop de gebruiker de plaats waar hij zijn netwerkervaring heeft getest gemakkelijk kan aanduiden. De mobiele tour is te volgen via de officiële socialemedia-accounts van Mobistar en van de testers.