In april 2012 lanceerde Mobistar innovatieve mobiele abonnementen gebaseerd op een segmentatie vertegenwoordigd door dieren. Met deze tariefplannen kan de klant kiezen voor de aanbieding die het best bij zijn ‘mobiele levensstijl’ past en die tegelijk controle over zijn verbruik geeft, in België en in het buitenland. Het concept was een schot in de roos. Acht maanden na de lancering hebben al 43 % van de residentiële abonnees van Mobistar gekozen voor een “dier” abonnement. Mobistar verwacht dat tegen eind 2013 dit cijfer naar 80 % zal stijgen.
Na het succes van de innovatieve tariefplannen besliste Mobistar om de segmentatie vertegenwoordigd door dieren uit te breiden naar de herlaadkaarten én de bestaande abonnementen te vereenvoudigen en nog beter aan de evoluerende behoeften van de klanten aan te passen. Voortaan kunnen alle Mobistar-klanten gebruik maken van de voordelen van de ‘dier’-tariefplannen; comfort en gemoedsrust van een abonnement of controle en vrijheid van een herlaadkaart. Bovendien bellen alle Mobistar-klanten die 25 euro per maand besteden vanaf nu gratis en onbeperkt naar 3,5 miljoen Mobistar-klanten op elk moment van de dag. Dat is een enorm voordeel gezien ongeveer 50 % van alle oproepen van Mobistar-klanten vandaag naar andere Mobistar-klanten zijn. Om de abonnees te informeren over het feit dat ze naar een andere Mobistar-klant bellen, krijgen ze aan het begin van het gesprek automatisch een “biep” te horen. De prepaidklanten kunnen die “biep” activeren door te bellen naar 1299.
Drie nieuwe ‘dier’-formules voor herlaadkaarten
Nieuwe prepaid klanten kunnen voortaan kiezen uit 3 nieuwe formules: Eekhoorn, Kangoeroe en Dolfijn, elkeen aangepast aan de specifieke behoeften van de klant en met een aantal extra’s. Daarnaast maakt Mobistar een einde aan het verschil tussen dal- en piekuren, is de toegang tot mobiel internet voor de klanten die kiezen voor een herlaadkaart zonder inbegrepen surfvolume geblokkeerd en worden klanten die een vooraf betaalde kaart met surfvolume hebben via sms verwittigd zodra deze limiet bereikt is. Deze innovatie is een première op de Belgische markt van de herlaadkaarten. Klanten die herladen voor 25 euro of meer kunnen vanaf nu ook gratis en onbeperkt bellen naar 3,5 miljoen Mobistar-klanten op elk moment van de dag.
- Eekhoorn is het tariefplan voor klanten die hun kaart niet elke maand herladen. De bonussen die de klant bij elke herlaadbeurt krijgt blijven vanaf nu één jaar geldig, terwijl de prijs per minuut gunstig is.
- Kangoeroe biedt heel wat sms’jes en belminuten, ook bij elke herlaadbeurt.
- Dolfijn is voor mensen die niet zonder sms en mobiel internet kunnen. Bij elke herlaadbeurt krijgt de klant extra sms’jes, onbeperkte toegang tot Facebook en Twitter en extra MB.
(details in de tabel hieronder)
Bestaande prepaidklanten krijgen in de maand april een mail of een sms met informatie over de lancering van deze nieuwe tariefplannen en kunnen gratis overstappen naar één van de drie nieuwe formules door de code #121# te vormen en de instructies in het menu te volgen.
De ‘dier’-abonnementen nog competitiever en eenvoudiger
Op basis van de feedback van klanten die een “dier” tariefplan gebruiken kon Mobistar zijn verschillende gebruikersprofielen verder verfijnen. Omdat niet iedereen dezelfde gewoontes of behoeften heeft, besloot Mobistar om zijn ‘dier’ abonnementen aan te passen aan deze evoluerende behoeften van de klanten.
Het aantal tariefplannen wordt vereenvoudigd naar 3 dieren en elk plan wordt rijker en competitiever: (details in de tabel hieronder)
- de Eekhoorn-abonnementen zijn geschrapt
- de nieuwe Kangoeroe-abonnementen bevatten meer belminuten en veel meer sms’jes
- de nieuwe Dolfijn- en Panter-abonnementen bevatten meer belminuten, maar ook veel meer datavolume
- een nieuw Dolfijn-abonnement aan erg competitieve voorwaarden is verkrijgbaar vanaf 18 april via het web
- de abonnees die 25 euro per maand besteden, bellen gratis en onbeperkt naar 3,5 miljoen Mobistar-klanten op elk moment van de dag.
Voordelen voor bestaande klanten
Mobistar biedt niet alleen de beste voorwaarden aan nieuwe klanten, maar geeft alle bestaande klanten eveneens de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwste tariefplannen. De bestaande ‘dier’ abonnees van wie de tariefformule gewijzigd werd (Kangoeroe 20 en Unlimited, Dolfijn 15 en Panter 45 en Unlimited), ontvangen automatisch de nieuwe voordelen van deze formules. De klanten met een ‘dier’ abonnement dat niet werd aangepast behouden hun huidige tariefplan.
Om er zeker van te zijn dat alle klanten wel het tariefplan hebben dat het best past bij hun behoeften, neemt Mobistar om de 6 maanden contact op met zijn residentiële abonnees voor een “Personal Check Up”. Klanten kunnen uiteraard altijd zelf contact opnemen met de klantendienst van Mobistar voor een analyse van hun factuur en een tariefplanadvies.
Beste marktvoorwaarden
Mobistar innoveert de telecommarkt opnieuw met nieuwe mobiele ‘dier’- tariefplannen die niet alleen uitgebreider en beter aangepast aan de behoeften van de klanten zijn, maar aan de beste marktvoorwaarden verkrijgbaar zijn zonder enige verplichting tot de aankoop van meerdere vaste lijn producten. De klant kiest in alle vrijheid en transparantie het tariefplan volgens zijn behoeften.