13/10/08 17:33

Commercial news

Het eerste mobiele platencontract voor de winnaar van de dj-wedstrijd via TempoMusic

Back to news index
De finale van de unieke online dj-wedstrijd via TempoMusic.be vond gisterenavond plaats op de site van Tour & Taxis na de 'Sound and Music' beurs. De winnaar van deze muziekwedstrijd werd gekozen door een professionele vakjury en een publieksjury. De Dead Disco Drivers krijgt het eerste mobiele platencontract aangeboden bij Universal Music, en hun winnende track zal massaal verspreid worden via mobiele en digitale distributie.

Mobistar lanceerde als eerste Belgische operator, in samenwerking met Universal Music, het initiatief om via TempoMusic muziekaal talent de kans geven een muziekcontract binnen te halen via een dj-wedstrijd (als dj of producer). Mobistar ontwikkelde hiervoor samen met Universal Music een platform waar amateur dj's, semiprofessionele producers of niet ontdekt talent de kans kregen om gehoord te worden. In totaal schreven 429 actieve deelnemers zich in voor de grote dj-wedstrijd die volledig online verliep. Dj's en producers hebben tracks bijeengemixed of eigen muziek gecomponeerd en deze ge-upload naar TempoMusic.be. Meer dan 22.000 muziekfans hebben via hetzelfde medium hun stem uitgebracht.

In de finaleronde gisteren besliste de professionele vakjury wie de eerste 'Mobile Music Deal' op zak steekt. In de jury zetelden Nina De Man (trendwatcher & presentatrice van Switch! op Studio Brussel), Sam Hellemans (Artist & repertoire manager bij ARS/Universal), Ben Double M (presentator/producer bij NRJ), Christine Delvaux (verantwoordelijke muziekprogrammatie op radio Eldorado) en Sam Sparro zelf, internationale electro artiest.

De beste producer, Dead Disco Drivers, wint een digitaal contract bij Universal Music. Dit contract omvat de professionele opname van hun winnende track in de studio's van Universal Music, de commercialisering van het digitale formaat via iTunes, op de TempoMusic-gsm's en ver daarbuiten. Dead Disco Drivers krijgt eveneens professionele begeleiding en steun.

De beste dj, dj Twice, wint airplay van zijn mix op TempoMusicStation, het radiostation van TempoMusic, professionele masterclasses en begeleiding, én een speelkans als opening act voor een wereldberoemde dj uit de Universal-rangen (Martin Solveig, Fedde le Grand, "¦).

Deze onlinewedstrijd voor dj's en producers past perfect in de belevingswereld van jongeren die meer en meer muziek beluisteren en downloaden via hun gsm, of naar de radio luisteren op hun gsm. Onderzoek wees uit dat 51 % van de 15-18 jarigen en 46 % van de 11-14 jarigen wekelijks naar muziek op hun gsm luisteren. Deze wedstrijd via TempoMusic.be ondersteunt nog het succes van TempoMusic, de eerste herlaadbare kaart die mobiele telefonie, muziek en multimedia combineert, gelanceerd sinds februari 2006.