08/06/23 18:12

Corporate news

‘Lead the Future’ in aanbod en uitmuntende klantervaring

Back to news index

Onder impuls van het onlangs aangekondigde industriële langetermijnproject 'Lead the Future' wil Orange Belgium zijn marktaandeel in België versterken door de eerste plaats op het podium in te nemen. Door de commerciële krachten te bundelen met VOO, zal de telecomoperator steunen op de vaardigheden en expertise van beide bedrijven om leiderschap te nemen op 2 belangrijke assen.

Orange Belgium heeft een lange traditie gevestigd in klantgerichtheid en stelt de behoeften van de klant centraal in al zijn activiteiten. Dankzij uitzonderlijke service en op maat gemaakte oplossingen, heeft de telecomoperator duurzame relaties met zijn klanten opgebouwd en hun vertrouwen en loyaliteit verdiend. Deze klantgerichte aanpak is een belangrijke pijler van het succes van Orange Belgium geweest en blijft de drijvende kracht achter zijn voortdurende verbeterings- en innovatie-inspanningen om aan de behoeften van de klant te voldoen of deze te overtreffen. Orange Belgium past zijn diensten en producten voortdurend aan om tegemoet te komen aan de veranderende eisen van de digitale wereld, door innovatieve oplossingen en gepersonaliseerde ervaringen aan te bieden die klanten in staat stellen om verbonden, vermaakt en geïnformeerd te blijven in een steeds evoluerend technologisch landschap.

Leider in aanbod

Door gebruik te maken van hun respectieve sterke punten en de complementariteit van hun merken, willen Orange Belgium en VOO de 'leider in aanbod’ zijn, die zowel de premiumsegmenten als de toegangs- en digitale segmenten bedient. Bouwstenen zijn de toegang tot zeer rijke tv-content, de uitbreiding van een vast multi-gigabitnetwerk en een getrouwheidsprogramma dat zo goed mogelijk beantwoordt aan de verwachtingen van de klanten.

Televisie

  • Dankzij de nieuw ontwikkelde Android TV-decoder zijn klanten voorbereid op de toekomst en kunnen ze het tijdperk van streaming omarmen. De klanten die nog steeds de voorkeur geven aan lineaire tv worden daarbij niet vergeten. In de komende maanden zullen verschillende innovatieve functionaliteiten worden gelanceerd om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van consumenten, zoals de verlenging van de opnametijd (Q4 2023), catch up TV (2024), intuïtief zoeken en spraakfunctionaliteiten, enz.
  • Klanten profiteren van een voortdurende verrijking van het zenderaanbod, waaronder 7 lineaire BeTV-kanalen (Q4 2023), Studio 100 TV, het 24/7 vrouwensportkanaal W-Sport, enz.

Breedband

  • Orange Belgium lanceert de derde generatie van zijn kabelmodem, 'Livebox' genaamd (eind juni 2023), ontwikkeld door het wereldberoemde Vantiva. De modem is geschikt voor multi-gigabit dankzij de nieuwste generatie DOCSIS 3.1 chipset, heeft een ingebouwde 2,5 Gbps ethernetpoort en WiFi 6. Voor een naadloze uitbreiding van de WiFi-service is de modem uitgerust met EasyMesh-technologie en met nieuwe WiFi Booster-modules. Zowel de modem als de WiFi Booster-modules zijn eenvoudig te vernieuwen en gemaakt van gerecycleerd plastic, terwijl hun verpakking voor 85% uit gerecycleerd karton bestaat en geen plastic voor eenmalig gebruik bevat.
  • In juni 2023 zal Orange Belgium de breedbandaanbiedingen updaten door verschillende snelheden te integreren tegen een eerlijke prijs, zodat klanten kunnen kiezen uit 3 verschillende snelheden die passen bij hun behoeften: Standaard (150 Mbps), Boost (400 Mbps voor € 15/maand extra) en Boost Giga (1 Gbps voor € 25/maand extra).

Na het succes van het innovatieve en 100% digitale merk, zullen klanten van hey! zich kunnen abonneren op een 'internet only'-aanbieding (september 2023). Gebruikers zullen genieten van 150 Mbps download en tot 8,5 (Voo) /15 (Telenet) Mbps uploadsnelheden voor een onbeperkt datavolume. In de aanloop naar de lanceringsdatum begint hey! nu met het rekruteren van testgebruikers. Vanaf midden juni zal elke testgebruiker gecontacteerd worden om de installatie bij hem thuis op te zetten, waarna hij 6 maanden gratis internet bij hem thuis zal genieten.

Leider in uitmuntende klantenervaring

In alle interacties met hun klanten geven Orange Belgium en VOO absolute prioriteit aan het creëren van een moment van de waarheid, een ervaring die een positieve, onderscheidende en gepersonaliseerde emotie creëert. Van klantenservice tot fysieke winkels, via telesales of digitale kanalen. Een goed voorbeeld van deze VIP-klantenservice is de lancering van 'My Comfort Service'. Voor een maandelijks bedrag van € 10 kunnen klanten een expert op bezoek krijgen die een volledige diagnose maakt van hun connectiviteitsbehoeften, waarbij een optimale kwaliteit WiFi-service in het hele huis wordt gegarandeerd dankzij de installatie van een WiFi booster(s) en een ononderbroken 24/7 internetdienst dankzij een 4G back-up oplossing. Deze premium service omvat ook kortere wachttijden voor nieuwe installaties of herstellingsinterventies, een gratis technische interventie/jaar en gratis upgrades van modem, tv-decoders en WiFi-boosters op aanvraag.

Christophe Dujardin, Chief Consumer Officer van Orange Belgium, zegt: "Door de krachten te bundelen met VOO, bevindt Orange Belgium zich in een unieke positie om zich op lange termijn te engageren tegenover zijn stakeholders en waarde te creëren voor zijn klanten, zijn werknemers, zijn aandeelhouders en de maatschappij. Aan de basis van ons engagement ligt een diepe waardering voor uitmuntende klantenervaring. We begrijpen dat in de onderling verbonden wereld van vandaag het aanbieden van het beste breedband-, mobiele en tv-aanbod verder gaat dan connectiviteit alleen. Het gaat om het creëren van een ervaring die het leven van onze gewaardeerde klanten verrukt, krachtiger maakt en verrijkt. Met niet aflatende toewijding streven we ernaar om naadloze connecties te creëren en een convergent aanbod op maat voor iedereen te leveren."