In amper één jaar tijd nam het gemiddelde vaste internet breedbandverbruik met 100 % toe: een forse stijging als gevolg van het voortdurend veranderende internetgebruik van zowel particulieren als professionele klanten. Vanaf 15 juni zal de optie Internet Boost een verhoogde downloadsnelheid van 400 Mbps en een uploadsnelheid tot 40 Mbps bieden. Dankzij de vernieuwde Internet Boost-optie zullen kleine professionele klanten voortaan gebruik kunnen maken van het combinatievoordeel waar sommige residentiële klanten al van profiteren.
De stijging in het gebruik van vast internet kwam met de lockdown in een serieuze stroomversnelling terecht omdat bedrijven hun werknemers aanspoorden om massaal van thuis uit te werken. Deze nieuwe instelling leidde tot een aanzienlijke toename in het internetgebruik: sinds februari steeg het downloadvolume met gemiddeld meer dan 15 %, terwijl ook het uploadvolume met ruim 50 % aandikte. De verklaring: thuiswerkers moeten samenwerken op documenten, bestanden versturen, videocalls organiseren enz.
Om zich aan te passen aan de evoluties op de markt, besliste Orange Belgium om zijn Love-aanbod een make-over te geven: vanaf 15 juni kunnen klanten kiezen voor een upgrade van de Internet Boost-dienst, waarmee ze downloadsnelheden tot 400 Mbps en uploadsnelheden van 20Mbps (klanten op het netwerk van VOO) tot 40 Mbps (klanten op het netwerk van Telenet) kunnen halen.
Professionele klanten hebben nog meer nood aan snel, krachtig en betrouwbaar internet door de impact op hun dagelijkse activiteiten. Als Bold Challenger besliste Orange Belgium om small/home offices (veelal restaurants, consultants, loodgieters enz.) die intekenen op de combinatie Love Pro met Internet Boost het combinatievoordeel te geven waar residentiële klanten al gebruik van maken op de abonnementen Go Intense en Go Unlimited. Bijvoorbeeld, een professionele klant die kiest voor Love Duo Pro + Internet Boost + 2 mobiele Go Intense-abonnementen (onbeperkt bellen en sms'en, 15 GB mobiel internet) betaalt amper 91 € (75,21 € excl. btw).
Christophe Dujardin, Chief Consumer Business Officer van Orange Belgium, legt uit: “Kleine bedrijven beleven bijzondere en vaak moeilijke tijden door de verspreiding van het coronavirus en de verwachte economische gevolgen. Dat maakt het voor ons nog belangrijker om betrouwbare en kwalitatieve services te leveren, op maat van hun nieuwe gebruik, en voor de beste prijs.”